در ماشین هایی مثل سوناتا و امثال ماشین هایی که " تیپترونیک " هستند ; این توانایی رو داریم که از سه حالت دنده استفاده کنیم :

» حالت معمولی : دنده رو حالت "D" قرار می گیره ; با گاز دادن به ماشین و دور موتور رو رسوندن به 2500 تا 3500 دنده رو عوض میکنه برامون و اگه تخته کنیم روی 4000 تا تعویض میزنه و اگر هم بی هوا و ناگهانی تا آخر فشار بدیم واسمون معکوس میکشه!

» حالت اسپرت : دنده رو حالت تیپ ترونیک که دور موتور رو براموت تا رد لاین پر میکنه و بعدش تعویض میده

» حالت ترونیک : دنده رو حالت تیپ ترونیک که دیگه اینبار تعویض هاش دسته خودمونه و با بالا و پایین کردن دنده ; تعویض میدیم دنده رو ! و حالا یه بحثی هم هست ! که یوقت اگه اشتب دنده بدی مثلا 4 به 1 دیگه هوشمند نیست و گیربکس و تعمیرگاه تورا میخواند!!!

یه نوع گیربکس دیگه هم هستن که حالت تیپترونیک ندارن ; معروف ترینشو اگه گفتین ؟ بگم ؟ بگم ؟ ماکسیما !

دراین وضعیت اگه بی هوا و ناگهانی گاز رو تا آخر فشار بدیم 2 تا دنده معکوس میکشه مثلا از 4 میاد 2

*(P موقع پارک گذاشته میشه//////R دنده عقب/////N خلاص///// درایو که برای حرکت)

که توصیه شده از N به D در حین حرکت استفاده نشه